Op de bank met...

Op de bank met… Rik Heuten

Rik Heuten vertelt op de bank

Na Rick Schartman leren we nu ook de andere U16 coach en Heren 1 speler beter kennen. Wederom een Rik, deze keer is het Rik Heuten.

Vertel ons wat meer over jezelf. Wie ben je? Hoe oud ben je? Waar woon je en met wie
Mijn naam is Rik Heuten, ik ben 21 jaar en woon in Wierden met mijn moeder. Zij speelt in het damesteam van SVZW. Ik heb ook nog een broertje, Koen. Hij basketbalt ook bij SVZW, heren 1.

Hoe ben je in aanraking gekomen met basketbal?

Hoe lang basketbal je al?
Ik zit nu in mijn derde basketbal seizoen.

Waarom ben je begonnen met basketbal?
Ik was op zoek naar een nieuwe sport en vond basketbal al heel lang leuk om te doen. Dus daarom ben ik dat gaan proberen.

Wat is jou rol binnen je team? Wat zijn je beste basketbalkwaliteiten en wat zijn je verbeterpunten?

In welk team speel je?
Ik speel bij Heren 1.

Op welke positie speel je?
Ik ben Point Guard.

Wat zijn je sterkte punten op gebied van basketbal?
Ik denk dat mijn snelheid en spelinzicht mijn sterke punten zijn.

Wat zijn je verbeterpunten?
Ik basketbal nog niet zo lang, daardoor kom ik soms nog wat ervaring tekort. Daarnaast hou ik de bal soms wat te lang vast.

Wie is je favoriete basketballer en waarom?
JaVale McGee. Hoeveel hij ook voor schut is gezet, hij laat keer op keer zien dat hij in de top thuis hoort.

Heb je nog een favoriete quote, motto of slogan?
“Be yourself, everybody else is already taken.” – Jezelf zijn, vind ik het belangrijkste wat er is. Laat mensen maar lekker denken, als je je er zelf maar goed bij voelt.

Wat is je mooiste basketbalervaring?

Mijn mooiste basketbalervaring was bij de U20. Onze coach was er die wedstrijd niet, dus Sjors (een oud teamgenoot) was onze coach. Koen, mijn broertje was net bij de basketbal. Met nog 10 seconden te spelen stonden we bij de uitwedstrijd tegen Twente Buzzards, in Hengelo. De guard van Twente Buzzards dribbelt de bal op, hij passt en Koen onderschept de bal. Hij rent naar de andere kant van het veld en maakt een lay-up. Dat was de enige overwinning van dat seizoen. En Sjors heeft daarmee nog steeds een 100% winstpercentage als coach.

Welke hobby’s en andere bezigheden heb je nog meer naast basketballen bij SVZW?

Naast basketbal, ga ik natuurlijk naar school en werk. Verder teken ik graag en ga ik graag naar concerten.

Welk interessant feitje moeten we nog weten over jou?

Ik kan niet over mensen heen dunken.

Tot slot… Wat vind jij het leukste aan onze vereniging en waarom zouden anderen bij SVZW moeten komen basketballen?

Om de sfeer natuurlijk, daar staan we om bekend. Maar het is niet alleen tijdens het sporten, het zijn ook activiteiten buiten de basketbal om zoals teamfeestjes of even ergens een biertje doen. Ondanks dat er verschillende teams zijn is heel SVZW gewoon één grote club mensen alsof het één team is.