Op de bank met...

Op de bank met Ruth Manusama

Ruth vertelt haar verhaal

Onze voorzitter geeft het woord door aan Ruth Manusama. Volgens Marco is Ruth één van de drijvende krachten achter het herintreden van de dames binnen onze vereniging. Ruth was pakweg 10 jaar geleden nog lid van SVZW, maar ons damesteam besloot destijds om te stoppen. Toch begon het basketballeven weer te kriebelen bij Ruth en besloot ze 2 jaar geleden weer een training mee te pakken. Na vele positieve reacties op Facebook en natuurlijk het warme onthaal die ze hier weer kreeg wist ze het zeker: “We gaan weer basketballen bij SVZW!” Het duurde niet lang voordat ze een hele groep dames wist op te trommelen en de dames zitten inmiddels alweer in het 2e seizoen bij SVZW Basketbal.

Vertel ons wat meer over jezelf. Wie ben je? Hoe oud ben je? Waar woon je en met wie?
Ik ben Ruth Manusama , 33 jaar en ik woon in Wierden samen met Paul en 4 kids: Marcyano Jémaro, Maleah en Mànu. Verder heb ik nog een zusje, Amely.

Ruth Manusama

Hoe ben je in aanraking gekomen met basketbal?

Hoe lang basketbal je al?
Ik basketbal nu weer 2 jaar geloof ik. Heeel heel lang geleden ben ik begonnen bij de mini’s tot aan de dames. In totaal een jaar of 10? Daarna viel het team uit elkaar en ben ik met een aantal dames naar Valley Buck gegaan. Geloof dat ik daar 2 seizoenen heb gespeeld.

Waarom ben je begonnen met basketbal?
Vroeger was ik begonnen omdat het me heel leuk leek. Teamsport en het spelletje spraken me wel aan. Een aantal keer meetrainen en je blijft meteen hangen

Ruth Manusama

Wat is jou rol binnen je team? Wat zijn je beste basketbalkwaliteiten en wat zijn je verbeterpunten?

In welk team speel je?
Ik speel in Dames 1.

Op welke positie speel je?
Mijn positie is Guard (met die lengte van mij had ik niet heel veel keus, haha).

Wat zijn je sterkte punten op gebied van basketbal?
Mijn sterke punt is toch wel het dribbelen.

Wat zijn je verbeterpunten?
Verbeterpunten zijn er genoeg, maar als ik moet kiezen dan wil ik, als guard, mijn dribbel en mijn schot blijven verbeteren. En Marco heeft mijn grapje ingepikt :p

Ruth Manusama

Wie is je favoriete basketballer en waarom?

Jeetje, mijn favoriete basketbalspeler…. Vroeger was ik fan van Allen Iverson. Grotendeels omdat hij op dezelfde positie speelde als ik altijd deed, en daar heel goed in was. En Dennis Rodman, maar dat was vooral omdat hij zo’n kleurrijk persoon was.

Heb je nog een favoriete quote, motto of slogan?
Nee, niet dat ik weet.

Wat is je mooiste basketbalervaring?

De toernooitjes die we hadden toen ik bij de mini’s speelde!

Ruth Manusama in actie

Welk interessant feitje moeten we nog weten over jou?

Dat ik ervan hou om mijn basketbalschoenen te matchen met accessoires hahaha!
Een ander leuk feitje is misschien wel dat ik 1 van de dames ben die er voor heeft gezorgd dat er meerdere dames bij de vereniging kwamen, waardoor we al gauw een damesteam hadden! Was trouwens niet heel veel voor nodig hoor, mijn oud teamgenootjes waren allemaal erg enthousiast bij het idee om weer te kunnen gaan basketballen. Samen met hen en hun omgeving was er binnen no time een damesteam!

Ruth Manusama

Tot slot… Wat vind jij het leukste aan onze vereniging en waarom zouden anderen bij SVZW moeten komen basketballen?

Het leukste vind ik toch wel de gezelligheid binnen de vereniging. En dat is een van de voornaamste redenen om je aan te sluiten bij de club!