Op de bank met...

Op de bank met… Bjorn Linneman

Bjorn aan het woord

We gaan van Kevin door naar de trainer van ons eigen U16-team: Bjorn Linneman. Bjorn speelt als point guard bij Heren 2 en is naast trainer/coach van U16 ook assistent-trainer van Dames 2. Een bezig bijtje binnen onze vereniging dus. Laten we hem even wat vraagjes stellen!

Vertel ons wat meer over jezelf. Wie ben je? Hoe oud ben je? Waar woon je en met wie?
Mijn naam is Bjorn Linneman en ik ben 28. Ik woon in Almelo samen met mijn vrouw Sylvia (trouwe supporter van Heren 2 en ze speelster bij dames 2). Ik heb één zus (Marjolein) en een broer (Roy).

Hoe ben je in aanraking gekomen met basketbal?

Hoe lang basketbal je al?
Ik basketbal nu bijna 22 jaar. Ik ben er wel 2 jaartjes uitgeweest (van 24 tot 26 jaar) om te voetballen, maar dit bleek niet wat voor mij te zijn.

Waarom ben je begonnen met basketbal?
Vroeger had ik last van astma en daardoor was een buitensport niet echt een optie. Ik moest dus gaan kijken naar binnensporten. Ik heb gekeken bij judo en tennis, maar uiteindelijk is het basketbal geworden.

Wat is jou rol binnen je team? Wat zijn je beste basketbalkwaliteiten en wat zijn je verbeterpunten?

In welk team speel je?
Ik speel met veel plezier in Heren 2. We zijn een team dat bestaat uit 13 spelers, waarvan 2 bankspelers. Aan de ene kant willen we elk jaar weer meedoen voor het kampioenschap, maar aan de andere kant hebben we ook erg veel plezier voor en na de wedstrijden. We hebben ook geregeld een teamfeestje wat zorgt voor gezelligheid en binding binnen het team.

Op welke positie speel je?
Ik ben de guard dit betekent dat je de spelverdeler bent. Ik dribbel de bal op en probeer de spelletjes op te zetten die we leren tijdens de trainingen. Het is belangrijk als guard dat je een goed overzicht hebt over het veld en je soms ook een pass kunt geven die precies bij je teamgenoot aankomt, maar waar de tegenstander niet bij kan. Als laatste moet je als guard ook over een goed schot beschikken, zodat je kunt scoren van afstand als je niet wordt verdedigd.

Wat zijn je sterkte punten op gebied van basketbal?
Ik denk dat mijn sterke punten vooral het geven van passes zijn en mijn snelheid. Ik heb ook een redelijk scorend vermogen wat natuurlijk ook altijd mooi meegenomen is.

Wat zijn je verbeterpunten?
Ik ben soms te fanatiek waardoor ik een beetje ga mopperen. Dit is meestal tegen de scheidsrechter. Dat vind ik een slechte eigenschap van mijzelf.

Wie is je favoriete basketballer en waarom?
Ik heb niet zozeer een favoriete basketbalspeler. Ik heb wel een favoriet basketbalteam en dat is SVZW Heren 2. Het is altijd gezellig en we kunnen enorm met elkaar lachen. Dat vind ik belangrijk aan een teamsport.

Heb je nog een favoriete quote, motto of slogan?
Plezier staat voorop, maar winnen maakt het nog leuker.

Wat is je mooiste basketbalervaring?

Ik kan genieten van mooie aanvallen en mooie passes. Ik vind het dan ook erg lastig om één basketbalervaring te noemen. Elke wedstrijd beleef ik er namelijk wel een paar. Het meest geniet ik van een pass die net over een tegenstander heengaat, maar recht in de handen van je medespeler komt waaruit hij dan kan scoren.

Welke hobby’s en andere bezigheden heb je nog meer naast basketballen bij SVZW?

Ik vind het heerlijk om thuis te komen en lekker op de bank te ploffen en tv te kijken. Daarnaast vind ik het ook leuk om te wandelen samen met Sylvia. We zijn allebei dol op vakanties en we vinden het heerlijk om uiteten te gaan.

Tot slot… Wat vind jij het leukste aan onze vereniging en waarom zouden anderen bij SVZW moeten komen basketballen?

SVZW Basketbal is een vereniging waar plezier voorop staat. In elk team zit een verscheidenheid van mensen / beroepen en leeftijden. Er zit dus altijd wel iemand bij waar je goed mee kan opschieten. We zijn een kleine vereniging waardoor iedereen van jong tot oud elkaar kent en wat zorgt voor een leuke binding binnen de club.