Op de bank met...

Op de bank met… Quinn Vellheuer

Quinn aan het woord

Coach Bjorn geeft het woord door aan één van zijn spelers van het U16-team: Quinn Vellheuer. Hij is daarmee het eerste jeugdlid dat we beter leren kennen door deze ‘Op de bank met’. Quinn speelt als center bij de U16. Laten we eens kijken wat hij ons te vertellen heeft.

Vertel ons wat meer over jezelf. Wie ben je? Hoe oud ben je? Waar woon je en met wie?
Mijn naam is Quinn Vellheuer, ik ben 14 jaar oud en woon in Wierden samen met mijn ouders en zus.

Hoe ben je in aanraking gekomen met basketbal?

Hoe lang basketbal je al?
Ik basketbal nu 5 jaar.

Waarom ben je begonnen met basketbal?
Ik ben begonnen met basketbal omdat ik basketbal een mooie sport vind.

Wat is jou rol binnen je team? Wat zijn je beste basketbalkwaliteiten en wat zijn je verbeterpunten?

In welk team speel je?
Ik speel in de U16.

Op welke positie speel je?
Mijn positie is Center.

Wat zijn je sterkte punten op gebied van basketbal?
Mijn sterkste punten zijn mijn inzet. Daarnaast ben ik goed in verdedigen.

Wat zijn je verbeterpunten?
Ik zou mijn techniek graag nog verder willen verbeteren en daarnaast wil ik ook graag beter leren schieten, zodat we bij de U16 nog meer scores hebben!

Wie is je favoriete basketballer en waarom?
Mijn favoriete basketballer is Lebron James, omdat hij op basketbalgebied in alle aspecten goed is.

Heb je nog een favoriete quote, motto of slogan?
Niet lullen maar boenen!

Wat is je mooiste basketbalervaring?

Hopelijk komt die mooiste ervaring dit seizoen, namelijk dat wij kampioen worden!

Welke hobby’s en andere bezigheden heb je nog meer naast basketballen bij SVZW?

Naast de basketbal ga ik graag naar de fitnessen en ik mag graag gamen.

Welk interessant feitje moeten we nog weten over jou?

Ik doe dit jaar examen voor de sportopleiding op het Erasmus te Almelo.

Tot slot… Wat vind jij het leukste aan onze vereniging en waarom zouden anderen bij SVZW moeten komen basketballen?

Samen met m’n maten basketballen, de gezelligheid en na de wedstrijd wat drinken in de kantine.