ALV 2018. Wat heb je gemist?

Dit is er gepresenteerd op de ALV

Afgelopen maandagavond 8 januari 2018 hebben we de algemene ledenvergadering gehouden in het Anker in Wierden. Het bestuur heeft het één en ander gepresenteerd aan de leden. We keken samen terug naar wat er allemaal was gebeurd het afgelopen jaar, wat de huidige stand van zaken is en wat er voor onze vereniging het komende jaar in de planning zit. We zetten voor iedereen nog even goed wat hoogtepunten op een rijtje.

Samenwerking met Basketball Totaal

Dames 2 in het nieuwe tenue van Basketball Totaal

SVZW Basketbal is al jaren op zoek naar een vaste leverancier voor kleding en merchandise. Een partij die niet alleen goeie afspraken, heldere prijzen en snelle levertijden heeft, maar vooral een partij die met ons meedenkt. Basketball Totaal is voor ons deze partner geworden en bijna een jaar geleden zijn we een langdurig project in gegaan dat nu eindelijk z’n vruchten afwerpt. Het resultaat mag er zeker zijn: een supervet en uniek wedstrijdtenue en een op maat gemaakte kledinglijn. Leden kunnen vanaf nu allerlei SVZW-kleding via de webshop van BBT bestellen. Een t-shirtje, hoodie, tracksuit, sweater, sporttas en nog veel merchandise staat klaar voor de leden. Nog niet alle kleding staat online, maar dit zal in de loop van de tijd worden aangeboden. Houd de website, de webshop en onze social media kanalen dus goed in de gaten!

Een visie van éénheid en verbondenheid

merchandise SVZW Basketbal T-shirts We play hard, we play together, we play ball

Eén van onze doelen als vereniging is om onze visie tot werkelijkheid te brengen. “Plezier voorop, dan komt basketbal vanzelf.” De bekende uitspraak van erelid Henk Berkhof heeft er voor gezorgd dat wij als vereniging bekend staan als een gezellige club. Het is de reden dat wij in twee jaar tijd twee damesteams erbij hebben gekregen. Onze leden vinden het gezellig en voelen zich verbonden met elkaar en met de club. Dit willen we nog meer onder de aandacht brengen door middel van onze merchandise. We hebben flink gebrainstormd over dingen zoals “Waar staan wij voor” en “Waar denken mensen aan bij het horen van onze naam”. Samen met Basketbal Totaal zijn we uiteindelijk gekomen tot de ultieme SVZW-kreet: We play… “We play…” wordt hét voorvoegsel die we gaan koppelen aan allerlei situaties, producten, evenementen en noem maar op. Zo zullen onze t-shirtjes bijvoorbeeld bedrukt worden met: “We play hard”, “We play together” en “We play ball”. Onze visie is om op een zaterdagavond door de sporthal rond te lopen en al onze leden in SVZW shirts, wedstrijdtenues, hoodies, vestjes, petjes, etcetera te zien. Wij geloven dat de merchandise deze eenheid en verbondenheid tot werkelijkheid brengt.

Het kandidaatsbestuur

In de uitnodiging hebben jullie het kunnen zien: bijna alle bestuursleden zaten op het einde van hun termijn en gaven hun functie terug aan het bestuur. Inmiddels hebben jullie kunnen reageren op een functie en ook hebben we rond gevraagd en gekeken welke personen geschikt zijn voor een bepaalde functie. Er komt flink veel verandering in het bestuur en we zijn erg benieuwd wat deze nieuwe frisse wind met zich mee gaat brengen! Wij presenteren jullie met trots ons nieuwe bestuur:

Voorzitter: Jelmer Pepping
Secretaris: Anoek Pattiasina
Penningmeester: Timothy ten Brinke

Wedstrijdcommissie: Johan Muggen
Technische commissie: Bjorn Linneman
Activiteitencommissie: Hans Schartman
PR: Daniel Pattiasina
Jeugdcommissie:Vacant
SponsorcommissieVacant

We zijn nog op zoek naar kartrekkers voor de jeugd- en sponsorcommissie. Ben jij diegene die ons bestuur komt versterken?  Neem dan contact op.

De scheidsrechterscursus

Dit seizoen hebben we de keuze gemaakt om tijdens wedstrijden drie scheidsrechters in te plannen om het niveau van fluiten onder onze leden te verbeteren. Ook staat er een scheidsrechterscursus op de planning waaraan alle competitie-spelende leden vanaf u20 en ouder verplicht aan mee zullen doen. Leden die net zijn begonnen met basketbal krijgen een vrijstelling. De cursus zal bestaan uit twee workshops en een examen. De eerste workshop zal plaatsvinden tijdens de trainingen op 29 en 31 januari. Klik voor meer informatie op onderstaande link.

Wedstrijd Landstede vs. Donar

Ook staat er weer een wedstrijd van Landstede in de planning. Geef je snel op want 21 januari is het al zover! Via onderstaande link kun je je aanmelden en ook meer informatie over de wedstrijd vinden.

SVZW Kamp 2018

We gaan op kamp!

Het stond al erg lang op ons to-do-lijstje, maar nooit hebben we er wat concreets mee gedaan. Daar komt dus eindelijk verandering in, want op zaterdag 2 en zondag 3 juni gaan wij met onze hele vereniging op kamp. Voor meer informatie en het inschrijfformulier, klik je op de onderstaande link.