Mei Coronavirus update

Beste leden,

Het is een bijzondere tijd. Geen trainingen, geen wedstrijden en geen activiteiten. Uiteindelijk is de gezondheid van ons allen het belangrijkste en ik hoop dat het goed met jullie gaat. Uiteraard blijft het coronavirus ook impact hebben op ons als vereniging.

Besluiten na persconferenties
We begrijpen dat er na iedere persconferentie veel vragen zijn over hoe wij hier als vereniging mee omgaan. Toch zouden we jullie willen vragen om een aantal dagen geduld te hebben nadat er nieuwe maatregelen bekend zijn gemaakt. Na iedere versoepelende maatregel is het NOC*NSF als eerste aanzet om de nieuwe maatregelen te interpreteren. Op basis hiervan vormen de NBB en de Gemeente Wierden een beleid. Als laatste komt ook de SAWE nog met een beleid. Pas zodra al deze organisaties besluiten hebben genomen, kunnen we als vereniging een besluit nemen – daar we hierin afhankelijk zijn van bovengenoemde organisaties.

Competitie
De NBB heeft bekend gemaakt dat alle competities per direct zijn beëindigd. Dit geldt ook voor de competitie in toernooivorm waar ons U12 team aan deelneemt. Er worden in alle competities geen kampioenen of degradanten aangewezen. Indeling in de competitie voor het volgende seizoen gebeurt – zoals gebruikelijk – op basis van resultaten en teamindeling.

Bijeenkomsten
De komende weken stonden er een aantal evenementen gepland vanuit de vereniging, welke per direct worden afgelast. Het gaat hierbij onder andere om de Pubquiz, het mixtoernooi, het kamp, etc. De verantwoordelijke commissies bekijken of de evenementen op andere data terugkomen of in zijn geheel worden afgelast. Het dagelijks bestuur adviseert de commissies om de komende maanden digitaal te vergaderen indien noodzakelijk, wat gefaciliteerd wordt dmv Microsoft Teams.

Trainingen & uitzonderingen jeugd
Er gelden sinds 29 april versoepelende maatregelen voor kinderen t/m 12 jaar en jeugd t/m 18 jaar. Voor beide groepen geldt dat enkel sporten in de buitenlucht mogelijk is. Daarnaast moet dit op plekken die door de gemeente zijn aangewezen. De Gemeente Wierden heeft besloten enkel (voetbal-) sportparken en tennisparken open te stellen hiervoor. Dit heeft het bestuur doen besluiten dat het hervatten van trainingen voor leden t/m 18 jaar niet mogelijk is binnen de huidige omstandigheden.

Nieuwe versoepelingen per 11 mei
Het kabinet heeft op 6 mei een reeks van geplande versoepelingen bekend gemaakt. Onder andere het sporten voor volwassenen in de buitenlucht wordt per 11 mei weer mogelijk, onder beperkende omstandigheden. Hierin zijn we net zoals in bovenstaande afhankelijk van de locaties die de gemeente aanwijst. Zodra hier meer duidelijkheid over is, laten we uiteraard van ons horen. Voor nu faciliteert de vereniging geen enkele georganiseerde activiteit.

Net als voor vele bedrijven en gezinnen is dit ook voor onze vereniging een moeilijke periode. Op dit moment kijken we naar de impact die het Corona virus op onze vereniging heeft, en van welke hulp we vanuit de overheid of de gemeente gebruik kunnen maken. Ook zijn we met de SAWE en Rabobank in gesprek over financiële compensatie.

We hopen op jullie begrip en medewerking. Ik wens jullie voor nu allemaal een gezonde periode en hoop jullie allemaal in gezonde en sportieve omstandigheden terug te zien.

Met sportieve groet,

Jelmer Pepping