Aangescherpte COVID-19 maatregelen

Beste leden,

We zijn weer begonnen met trainen en de eerste wedstrijden hebben plaatsgevonden! Leuk om iedereen weer te zien en iedereen te zien basketballen. Laten we er een mooi seizoen van maken!

Helaas gaat het met het in acht nemen van de corona maatregelen nog niet altijd goed binnen de vereniging. Gelukkig heeft dit binnen onze vereniging niet geleid tot besmettingen en/of boetes. Zowel geluiden van leden en bezoekers als het feit dat er streng wordt gehandhaafd bij andere sportverenigingen heeft het bestuur doen besluiten om een corona protocol op te stellen en een aantal wijzigingen door te voeren.

Maatregelen tijdens trainingen
De belangrijkste wijziging is dat we als vereniging de tribune tijdens trainingen moeten sluiten. Dit betekent dat er helaas geen publiek meer welkom is tijdens trainingen. Dit geldt ook voor ouders/niet spelende leden/etc. Als vereniging is het organisatorisch ondoenlijk om iedere training de benodigde maatregelen te organiseren.

Maatregelen tijdens wedstrijden
Ook tijdens de wedstrijden mag helaas geen publiek aanwezig zijn. Er is echter één uitzondering, namelijk dat de ouders van uitploegen t/m U18-teams op de tribune mogen plaatsnemen. Voor deze uitploegen vragen we u vriendelijk om met zo min mogelijk mensen te komen. Er is een COVID-19 toezichthouder aanwezig namens de vereniging die mensen een plek aanwijst. We willen jullie vragen om aanwijzingen van de vrijwilliger en/of het bestuur op te volgen.

Daarnaast beschrijft het protocol de – als het goed is – al bekende basisregels en aanvullingen vanuit de Veiligheidsregio Twente, het NOC*NSF en de NBB. Uiteraard hebben we zelf geen regels bedacht, maar beschrijven we enkel de regels vanuit de betrokken instanties.

We willen jullie vragen om het protocol goed door te nemen en je hier aan te houden. Uiteindelijk is het in het belang van ons allen om gezond te blijven.

Het dagelijks bestuur
Anoek, Timothy & Jelmer

Bekijk alle maatregelen

Bij vragen en/of opmerkingen willen we jullie vragen om te mailen naar info@svzwbasketbal.nl.