Nieuws over het seizoen 2023-2024

Beste leden van SVZW Basketbal,

Het seizoen ‘22/’23 zit er inmiddels grotendeels op. Alle wedstrijden zijn gespeeld. Alleen voor het X10-team staat er nog een toernooi op het programma op 13 mei. Dat de wedstrijden gespeeld zijn, betekent natuurlijk nog niet dat we tot volgend seizoen niets meer gaan doen. Er wordt nog doorgetraind tot de zomervakantie, er zullen nog activiteiten plaatsvinden en op maandagavond 10 juli (zet dit vast in de agenda!) zal er een ALV plaatsvinden.

Naast wat er nu allemaal speelt, zijn wij ook druk bezig met de voorbereidingen op volgend seizoen. Iedereen wil graag weten waar zij aan toe zijn. Hieronder zullen we jullie alvast informeren over een aantal zaken met betrekking tot het seizoen ‘23/’24. De komende tijd zullen we jullie vaker via deze route informeren.

Teamindeling seizoen ‘23/’24
We hebben de afgelopen jaren een groei gezien in het aantal jeugdleden. Dit resulteert er dan ook in dat we aankomend seizoen twee X12 teams hebben en één X14 team. Grofweg betekent dit de volgende indeling:

X12-1: Dit zijn de spelers die ook het afgelopen seizoen al in deze categorie hebben gespeeld onder leiding van Willem en Colin.
X12-2: Dit zijn de spelers die nu nog X10 spelen en dus volgend jaar een échte competitie gaan spelen.
X14: Dit zijn de spelers die het afgelopen seizoen in de X12 competitie hebben gespeeld, maar qua leeftijd nu door moeten naar een hogere competitie.

Over de exacte indeling zal iedereen benaderd worden, zodat dit voor iedereen duidelijk is. Op dit moment zijn er geen verdere jeugdteams in de leeftijdsklassen na U14 en voor de Senioren. Door bovenstaande indeling is er in alle teams nog ruimte voor uitbreiding en nieuwe leden/basketballers zijn dus meer dan welkom!

Volgend seizoen zullen er ook weer twee heren seniorenteams actief zijn (MSE1 en MSE2). De indeling voor deze teams is reeds bekend gemaakt op een training. Tot slot zal er voor het eerst een 3×3 team actief zijn volgend seizoen in de leeftijdscategorie 35+. Dit team bestaat nu uit 6 actieve spelers voor de competitie en een aantal recreanten die alleen meetrainen.

Trainingstijden seizoen ‘23/’24
Meerdere verenigingen in Wierden kampen met een tekort aan mogelijkheden rondom de zaalhuur. Zo blijft dit bij ons ook altijd een uitdaging. Voor de trainingstijden zijn we nu uitgegaan van de tijden die we op dit moment hebben en ook volgend seizoen kunnen vastleggen. Qua indeling van bovenvermelde teams zullen volgend jaar de trainingstijden als volgt zijn:

X12-1: Maandag van 18.00 uur tot 19.30 uur Sporthal ’n Dikken, trainer/coach: Willem
X12-2: Maandag van 18.00 uur tot 19.30 uur Sporthal ’n Dikken, trainer: vacant – coach: Sander
Voor dit team zoeken we dus nog een trainer! Hier kan iedereen iets in betekenen die dit wil, weinig of veel basketbalervaring, het maakt niet uit. Wil je hier iets in betekenen, laat het ons dan weten!
X14: Donderdag van 18.00 uur tot 19.15 uur Sportzaal het Noordbroek, trainer/coach: Colin
MSE1 en MSE2: Maandag van 19.30 uur tot 21.00 uur Sporthal ’n Dikken, trainers en coaches worden door het team zelf geregeld.
3×3: Woensdag van 19.30 uur tot 21.00 uur Sportzaal het Noordbroek, trainer/coach: Harm Jan en Daniël Aardoom.

De thuiswedstrijden zullen zoals gewend altijd op de zaterdagnamiddag/-avond gepland worden.

Verhoging bondsafdracht
Ook op financieel vlak is er alvast nieuws te melden. Het afgelopen jaar weet iedereen dat de inflatie erg hoog is geweest. Dit merken we allemaal al een tijdje. Door de seizoenen die we spelen hebben we hier bij de bondsafdracht nog niets van gemerkt, dit loopt eigenlijk altijd een jaar achter op de economie. De NBB heeft echter te kennen gegeven dat voor het seizoen ‘23/’24 de bondsafdracht die wij jaarlijks betalen 10% verhoogd wordt. We zullen verder en dieper ingaan op de financiën op de aankomende ALV, maar hier kan alvast rekening mee gehouden worden.

Toch geen seizoen ‘23/’24 voor jou?
We kunnen ons het haast niet voorstellen, maar het kan zijn dat je aankomend seizoen niet meer met ons mee wilt basketballen. Daarom willen we je er toch nog even op wijzen dat je je dan voor 30 juni a.s. uit moet schrijven bij de vereniging. Als dit namelijk op een later moment gebeurd, dan mag je nog het hele seizoen met ons meedoen.

Wat kunnen jullie nog van ons verwachten?
Dit bericht heeft voornamelijk betrekking op het volgende seizoen. Als gezegd staat er het lopende seizoen ook nog het e.e.a. te gebeuren, ontvangen jullie de komende tijd nog meer informatie van ons en laten we het nog maar eens benadrukken: op 10 juli staat de ALV gepland.

We zullen jullie allemaal zo goed mogelijk informeren over al deze zaken en wat er volgend seizoen nog meer staat te gebeuren.

Voor nu lijkt ons dit even genoeg informatie. Het weer ziet er ook steeds beter uit, dus ga ook eens lekker buiten basketballen!

Groeten,
Het Bestuur van SVZW Basketbal