Mini- en Scholentoernooi 2018

Mini- en Scholentoernooi

De maand oktober stond in het teken van de jeugd met twee grote jeugdtoernooien: Het minitoernooi voor alle basketballertjes van clubs in de regio én het scholentoernooi, welke sinds lange tijd weer georganiseerd is. Hieronder de samenvattingen van deze succesvolle dagen. Aan alle vrijwilligers wie zich in hebben gezet voor de organisatie en het goede verloop van de toernooien: Heel hartelijk bedankt!

Minitoernooi – 6 oktober 2018

Zaterdag 6 oktober hebben we sinds lange tijd weer eens een minitoernooi mogen organiseren. Ongeveer 120 kinderen liepen in onze sporthal  voor een geweldige basketbalmiddag. Alle deelnemende verenigingen organiseren een minitoernooi dit seizoen, dat betekend dat we ongeveer om de drie weken een minitoernooi afgaan.

Na het succes van de eerste toernooi waar we 2 wedstrijden wonnen en 1 gelijkspeelde waren we gepromoveerd van poule C naar poule B. Dus afgelopen zaterdag konden we rekenen op  vier wedstijden en waarschijnlijk wat meer tegenstand door betere tegenstanders.

De  eerste drie wedstrijden verliepen erg goed, onze svzw-kids speelden goed samen en werden gewonnen, tegen Valley Bucketeers met 10-6, tegen Peatminers 16-10 en Uitsmijters 12-4. De laatste wedstrijd ging  voor de overwinning van deze Poule B en werd gespeeld tegen de Kikkers.  Dit was een hele spannende en behoorlijk harde wedstrijd die we net verloren met 4-6. Een hele mooie prestatie dit toernooi, wedstrijden waarin de kids veel leren over het basketbal spelletje.

Als extra activiteit hadden we het kampioenschap “vrije worpen”, waarbij alle teams streden wie er binnen twee minuten de meeste vrije worpen konden maken. Dit werd gewonnen door het team uit Rijssen “Rinse Stars 1”.

Een geweldige middag voor de alle basketballertjes en voor onze vereniging. We hebben een mooie organisatie van het toernooi neergezet die ondersteund werd door een groot deel van onze vereniging, Iedereen bedankt voor het meewerken hieraan!

Scholentoernooi – 24 oktober 2018

Op de woensdag in de herfstvakantie hadden we sinds een lange tijd weer eens een basisscholen toernooi. Georganiseerd in samenwerking met stichting “De Welle”. Deze woensdagmiddag streden er een aantal basisscholen-teams voor het kampioenschap in hun herfstvakantie. Onder toezicht van docenten, ouders, vrienden en familie werd de finale gespeeld tussen de teams “De Stars” van het Laar en “De Dunkens” van de Mariaschool. Na een spannende finale werd het kampioenschap gewonnen met 8-2 door “De Stars” van het Laar. Beide finalisten kregen een prijs. We winnaar gaat naar een wedstrijd van Landstede Basketbal in Zwolle, de verliezer gaat naar een wedstrijd van AFC Heracles. Deze mooie start krijgt wat ons betreft volgend jaar een opvolging!