Update coronamaatregelen april 2021

Einde lockdown in zicht... en nu?

Naar aanleiding van de persconferentie van dinsdagavond lijken we stap voor stap weer meer te versoepelen. Duidelijk is in ieder geval dat we op z’n vroegst pas 26 mei weer kunnen trainen. Het bestuur is daarom in overleg gegaan hoe we het de komende periode het beste aan kunnen pakken.

Daar de zomertijd weer is gestart en het weer telkens beter wordt, willen we de teams enthousiasmeren om buiten – op het veldje in de Weuste of op het Lageveld – te gaan trainen. Uiteraard geldt voor mensen van 18 jaar of ouder dat men tijdens het basketballen 1,5 meter afstand moet houden en in groepen van max. 4 personen kan trainen. De leeftijdsgrens van 27 jaar geldt voor ons helaas niet in verband met het feit dat het veldje op de Weuste geen eigen locatie is. Bijna alle teams zijn inmiddels weer begonnen met het trainen buiten. Vraag je trainer of coach voor meer informatie naar trainingstijden en locatie.

Zoals de meeste van jullie al weten is de competitie voor dit jaar al officieel beëindigd. We willen ons daarom zo snel mogelijk focussen op volgend seizoen. De komende tijd zullen het bestuur en de commissies in kaart gaan brengen hoe we het seizoen 2021-2022 het beste kunnen optuigen. We hopen zo snel mogelijk in de nieuwe teams voor volgend seizoen te kunnen gaan trainen.

De incassering van de contributie heeft de afgelopen maanden stil gelegen omdat het lang onduidelijk was wanneer we weer konden gaan trainen. De vereniging heeft gebruik gemaakt van alle mogelijke steunregelingen en in overleg met de gemeente hebben we een korting ontvangen op de zaalhuur. Dit voordeel willen we graag doorberekenen aan onze leden. De contributie voor dit seizoen zal daarom worden verminderd met 1/3e van het totaalbedrag.

Wellicht overbodig, maar uiteraard geldt dat je bij klachten niet komt op de buitentrainingen en je laat testen. We hopen zo snel mogelijk ook weer binnen te kunnen trainen, hopelijk vanaf 26 mei aanstaande. We volgen hiervoor uiteraard de planning vanuit de overheid.

Bij vragen willen we je vragen je te richten tot het bestuur via info@svzwbasketbal.nl.