Sponsoren bij SVZW Basketbal

Beste leden en ouders van leden

Het nieuwe seizoen is inmiddels begonnen. De mini’s en de Jongens U16 hebben dit seizoen een nieuw tenue dankzij nieuwe sponsoren. Omdat sponsoring belangrijk is voor onze club, willen we als sponsorcommissie met deze brief een paar zaken bij jullie onder de aandacht brengen. We kunnen namelijk alle hulp van onze leden goed gebruiken.

Sponsoring

Onze sponsoren ondersteunen onze vereniging financieel en zij krijgen daar (naams)bekendheid of bekendheid met hun activiteiten voor terug. Sponsoring is belangrijk voor onze club omdat we daardoor tenues en materialen aan kunnen schaffen, maar bijvoorbeeld ook activiteiten kunnen organiseren. Ook kunnen we op die manier onze sport en het lidmaatschap zo betaalbaar mogelijk houden.

Tot nu toe is het gelukt om sponsors te vinden voor de tenues van onze teams, maar we merken wel dat het de laatste jaren wat moeizamer gaat. Ook zouden we graag meer nieuwe sponsoren willen verwelkomen, zodat we met onze groeiende vereniging de tenues en materialen die we nodig hebben, ook kunnen kopen.

Daarom willen we graag gebruik maken van jullie netwerk. Samen kennen en spreken we enorm veel mensen. Over het algemeen werkt het beter als mensen enthousiaste verhalen horen over onze verenging van een bekende, dan dat wij als sponsorcommissie mensen benaderen die onze club of onze leden (nog) niet kennen. De vereniging waardeert het als jullie de mogelijkheid om onze verenging te sponsoren bij jullie familie, vrienden, kennissen etc. onder de aandacht brengen. Misschien is er een familielid of kennis met een onderneming die zijn naamsbekendheid wil vergroten en/of het gewoon leuk vindt om een kleine actieve vereniging te steunen? Wellicht is je werkgever bereid om te sponsoren? Gooi eens een (basket)balletje op bij deze mensen! De mogelijkheden zijn divers en sponsoring is al mogelijk vanaf € 150,– per jaar, maar het is bijvoorbeeld ook mogelijk om (op termijn) tenues te sponsoren.

Mocht je iemand spreken die overweegt om onze vereniging te sponsoren, laat het ons dan weten via (e-mailadres), of spreek ons rechtstreeks aan. Als je de (contact)gegevens doorgeeft dan nemen wij persoonlijk contact op om geheel vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken.

Acties

Afgelopen jaren zijn er diverse acties geweest waarbij je kon stemmen op je club (bijvoorbeeld de Rabobank Clubkas campagne) en voor iedere stem geld krijgt, of kon “sparen” voor je vereniging (bijvoorbeeld “Sparen voor je sportvereniging” van de Jumbo). Veel leden hebben daar actief aan meegedaan en we willen jullie daarvoor bedanken. Acties waar onze vereniging aan deelneemt zullen wij bij jullie onder de aandacht blijven brengen. Het zou fijn zijn als jullie je familie, vrienden, kennissen etc. zoveel mogelijk wijzen op deze acties en oproepen om voor onze vereniging te stemmen of te sparen. De club krijgt er weer extra inkomsten of materialen door en wordt er weer mee geholpen.

Met sportieve groet,

De Sponsorcommissie